A BME VIK
Helló, köszöntünk a 4. lépésben!
Azt biztosan tudod, hogy Magyarországon sok műszaki felsőoktatási intézmény van, ezek közül a BME az országban a legelismertebb. Ha jó vagy matekból és fizikából (meg egy kicsit persze informatikából is), akkor itt képeznek belőled a legmagasabb szinten a villamosmérnököt. És ha jó vagy ebből a két tárgyból, akkor vajon tényleg ez a hivatás áll hozzád a legközelebb? Gondolkodjunk együtt!
Mire ezt a Lépést megteszed, képes leszel
- különbséget tenni a Tudományegyetem és a Műegyetem között;
- felsorolni azt a 3 eseményt, amelyen tájékozódhatsz a BME Villanykaráról;
- megindokolni, miért lehetnek a lányok is mérnökök.
Ez - szerintünk - nem tart tovább, mint 7 perc.

1. Miért éppen ide?
Régi poén: a MŰegyetem nem is egy igazi egyetem, hanem csak MŰ... A Tudományegyetem lenne az igazi? Kiket képeznek az egyik illetve a másik intézményben? Hasonlítsuk össze a kettőt!
Műegyetem vagy Tudományegyetem
- A tudós a tudományterületet kutatja, annak fel nem derített jelenségeit igyekszik megérteni, szabályait, törvényszerűségeit keresi a természetben.
- A mérnök alkalmazza/felhasználja ezeket az eredményeket és az ember szolgálatába állítja. A mérnök alkot: megteremti a bennünket körülvevő berendezéseket, és élhetővé teszik világunkat.
- A kettő nagyon eltér egymástól, de szoros kölcsönhatásban működik.
Kármán Tódor szerint: „A tudósok a létező világot tanulmányozzák, míg a mérnökök egy soha nem látottat teremtenek.”
Most, hogy láttad mire készít fel az egyik, mire a másik egyetem, azt javasoljuk: gondold végig, mi a célod, és informálódj!

Tájékozódj a VIK-ről!
Beszélgess a Villanykarra járó ismerőseiddel!

Járj el az egyetemi nyílt napokra, mert ezeken közvetlen tapasztalatokat szerezhetsz a nálunk folyó oktatásról.

Gyere el az EDUCATIO Nemzetközi Oktatási Kiállításra és nézz körül: sok benned felmerülő kérdésre kaphatsz választ!

Várunk az évente megrendezésre kerülő Nyitott Laborok Délutánján. Ez a program mindig nagyon népszerű (ld. a képet!), és lehetővé teszi, hogy bepillanthass a Kar laboratóriumaiban folyó kutató-fejlesztő munkába.
Ezen kívül persze érdemes megnézned azt is, milyen a többi egyetem vagy főiskola. A különböző felsőoktatási intézmények rangsorait itt találod.
Még egy utolsó gondolat.
Tapasztalataink szerint a VIK-en oktatott szakmákat kevés lány választja, és az nem jó.
2. Lányok is lehetnek mérnökök?
Hát persze! Mert a tapasztalatok azt is mutatják, hogy azok a lányok, akik a VIK-et választják, kiválóan megállják a helyüket mind az egyetemen, mind később, a munkahelyükön. Mert ezek a lányok okosak, rátermettek és szorgalmasak.
Ebből a szempontból nincs különbség a nemek között
- a fiúk és a lányok is egyforma képességekkel rendelkeznek;
- a fiúk és a lányok is azonos eséllyel válhatnak villamosmérnökökké;
- a fiúkra és a lányokra is ugyanazok az elhelyezkedési lehetőségek várnak.
Szükség is van rájuk
- mert rossz a nemek aránya az egyetemen :o);
- mert hiányzik a női gondolkodás, empátia.

Van ilyen rendezvény is: a Lányok Napja a BME-n.
Ezen a programsorozaton szeretnénk felkelteni a tizenéves lányok érdeklődését a műszaki, mérnöki és informatikai szakterületek iránt.
Gratulálunk! Megtetted a 4. lépést is!
Lássuk csak, fel tudod-e idézni a 4. lépés lényegét a kvíz segítségével!